Stap 3
Ontwikkelvraagstuk
Op basis van de uitkomsten ondersteun je de school in het bepalen en definiëren van de ontwikkeling die ze graag door zouden willen maken. Je werkt dit samen met de school uit tot een ontwikkelvraagstuk voor de komende periode waarbij gezamenlijk eigenaarschap de leidraad vormt.
Wie?
De directie, cultuurcoördinator en de adviseur van de culturele instelling. Bij voorkeur sluiten ook één of meerdere teamleden van de school aan
Hoelang?
Een ontwikkelvraagstuk bestaat uit een ambitiegesprek en een routegesprek waarvoor je minimaal een uur kan rekenen (zie downloads).
In gesprek met de directie en de CCVO’er (en bij voorkeur met een aantal leden uit het team) bespreek je de uitkomsten op basis van Evi of de Startmeting. Je coacht de school vervolgens om een heldere ontwikkelvraag te formuleren voor de komende periode. Je kijkt samen hoe de school hier vorm aan kan geven, en wat realistisch en haalbaar is. Dit vertaalt de school naar een projectplan waarin ook rollen en taken worden verdeeld. Ook bespreek je hoe het team betrokken wordt bij de planvorming.
Gebruik ter ondersteuning voor dit gesprek de leidraad voor het ambitiegesprek en de leidraad om de resultaten te bespreken.